Nutriție

Cum să mănânci corect

Care este primul lucru care îți vine în minte atunci când te gândești la slăbit? Care aspecte din pierderea în greutate sunt mai importante, care sunt esențiale, pe care dintre ele trebuie să le urmezi și pe care nu? Tu ești persoana care decide toate aceste lucruri.

Odată ce parcurgi informațiile de bază despre slăbit, începi, ușor ușor, să conștientizezi că sunt mult mai multe aspecte la care trebuie să te gândești decât, poate, credeai inițial.

Arta de a mânca. Cu siguranță nu trebuie să intrăm foarte mult în detalii când vine vorba de asta. Probabil este la fel de naturală precum respiratul. Totuși, poate că nu ai avut ocazia să înveți și cum să mănânci într-un mod corespunzător pentru organism. Acest factor este foarte important, deoarece de el depinde reușita atunci când ții o dietă. În societatea noastră, mai multe obiceiuri nesănătoase de mâncat au devenit reguli în adevăratul sens al cuvântului. Aceste reguli trebuie atacate pentru a crește șansele de reușită în lupta contra kilogramelor în plus.

Primul lucru pe care trebuie să îl înveți este să mănânci lent.

La început când vei încerca acest lucru va părea ciudat, poate chiar o provocare. Asta este de așteptat, mai ales pentru că ne-am obișnuit să trăim într-o lume a mâncărurilor rapide. Grăbim ora mesei pentru a avea timp să ajungem la antrenamentul de fotbal, la un recital, la muncă sau la școală. Credem că dacă ne grăbim vom economisi mai mult timp. Dar un astfel de obicei are repercusiuni care ne lasă cu kilograme în plus nedorite. Mai multe studii au demonstrat că sunt necesare măcar 10 minute până când creierul primește mesajul că stomacul este plin. Ce înseamnă acest lucru? Că poți să mănânci cu mult mai mult decât ai nevoie. Masa ta, fie ea de dimineață, prânz sau seară, ar trebui să dureze măcar 10 minute. Prelungește perioada de masă prin a intra într-o conversație, lasă furculița pe masă între felurile de mâncare, mestecă lent și bea destulă apă între felurile principale. De asemenea, așteaptă măcar 10 minute după masă până când să iei decizia de a avea și desert. S-ar putea să îți dai seama că nu ai cu adevărat nevoie de el, până la urmă.

Un alt truc este să lași felurile de mâncare pe tejghea sau la bucătărie, cât mai departe de locul în care mănânci efectiv

Astfel, va trebui să te ridici de pe scaun pentru a putea lua mai multă mâncare și s-ar putea să decizi că nu merită efortul. Sau s-ar putea să descoperi că nu mai ai nevoie deloc de mâncare. De asemenea, nu mânca înghețata direct din cutie, chipsurile direct din pungă sau biscuiții direct din ambalaj. Așa poți ajunge ușor să mănânci mai mult decât ai nevoie. Ideal ar fi să nu mănânci deloc ceea ce tocmai am enumerat aici.

Încearcă să mănânci mereu la masă.

Astfel, vei preveni tentația de a face mai multe lucruri în același timp. Spre exemplu, navigarea pe Internet, uitatul la televizor sau răsfoirea unei reviste în timp ce mănânci. La masă vei simți obligația de a te concentra pe cât de multă mâncare pui în gură. Dacă mănânci în orice alt loc, s-ar putea să pierzi ușor evidența a cât de mult ai mâncat deja.

Un alt lucru foarte important. Uită că trebuie să termini tot din farfurie! Asta nu este adevărat.

Cercetările au arătat că mai bine de jumătate dintre adulți insistă să golească farfuriile chiar dacă sunt deja sătui. Așa ajungi să mănânci prea mult doar din politețe. Cu un astfel de obicei ajungi să câștigi kilograme în plus. În loc să golești farfuria, încearcă să mănânci doar cât ai nevoie. Îți garantăm că așa vei fi și mai fericit și mai sănătos.

De asemenea, nu ține mâncarea la vedere în timpul zilei. Dacă borcanul cu fursecuri este deschis sau punga de covrigei este pe masă, tentația de a le mânca va fi uriașă chiar dacă nu îți este foame. După o masă, pune toată mâncarea în frigider sau în dulap. Așa va trebui să faci măcar un minimum de efort înainte de a mânca. Fă în așa fel încât să nu ai deloc în casă mâncare nesănătoasă, iar cea pe care o ai să fie “pusă bine”.

Dacă totuși mănânci mai mult decât ai nevoie, nu sta o zi întreagă să te simți vinovat pentru asta. Acceptă situația și mergi mai departe. Dacă ai făcut un pas greșit în dietă doar acționează corect data viitoare și uită de asta. Altfel, s-ar putea să mănânci mai mult din frustrare sau chiar vei vrea să renunți cu totul la dietă. Ai încredere în noi! O masă greșită este mult mai bună decât să renunți cu totul.

S-ar putea să fii prea conștient de tine atunci când începi să-ți modifici obiceiurile alimentare. Trebuie să realizezi că obiceiurile nesănătoase nu au început peste noapte, așa că durează până când acestea dispar. Deși poate părea o sarcină dificilă la început, cu siguranță își merită efortul. La scurt timp vei vedea că noile obiceiuri alimentare te ajută să scapi de kilogramele nedorite. Desigur, trucurile precum ascunderea mâncării și mâncatul mai lent nu sunt cele care te fac să slăbești, dar sunt cele care te vor ajuta să-ți reglezi nevoia de a mânca prea mult. Astfel, rezultatele se vor observa în timp.

Acum oprește-te și gândește-te la ce tocmai ai citit. Cine știe, poate ce ai aflat acum este chiar ajutorul de care ai nevoie să acționezi.